Η συνεργασία του σχολείου μας με τους γονείς είναι πρωταρχικό μας μέλημα. Οι γονείς που έρχονται κοντά μας, γνωρίζουν τον τρόπο εργασίας μας, τον σέβονται και διαπνέονται από την ίδια διάθεση με μας για μια σωστή κοινή παιδαγωγική μορφωτική προσπάθεια. Η επαφή μας με τους γονείς είναι προσωπική και γίνεται σε εξατομικευμένο και ομαδικό επίπεδο.
Συζητούμε με τους γονείς, όλα τα θέματα του σχολείου και του παιδιού α) σε ιδιαίτερες ατομικές συζητήσεις μαζί τους β) σε ειδικές συγκεντρώσεις των γονέων της τάξης γ) σε γενικές συγκεντρώσεις όλου του σχολείου δ) σ’ ένα απόγευμα το μήνα αφιερωμένο στην εξατομικευμένη συνεργασία με τους γονείς. Διατηρούμε στις συζητήσεις αυτές (και ζητούμε το ίδιο και από τους γονείς) το πνεύμα που διαποτίζει κάθε σχέση του σχολείου μας, του ήρεμου διαλόγου.
Δίνουμε στους γονείς την αληθινή εικόνα της προόδου, των ικανοτήτων της εξέλιξης του παιδιού τους. Είναι αρχή του σχολείου μας. Και η μόνη τακτική που ωφελεί το παιδί. Με την αληθινή εικόνα προχωρούμε στην κατάλληλη υποστήριξη που χρειάζεται το παιδί για να μπορέσει να είναι πιο λειτουργικό.
Ζητούμε από τους γονείς:
Να μην επιφορτίζουν το παιδί τους με ανησυχίες ως προς την πρόοδό του. Του δημιουργούμε στο σχολείο τις καλύτερες συνθήκες εργασίας ώστε να αποδώσει σύμφωνα με τις δυνάμεις του και καλούμε τους γονείς να ακολουθούν την κοινή με το σχολείο τακτική.
Το σχολείο αναθέτει ευθύνες στο παιδί. Μόνο με τις ευθύνες ωριμάζει ο άνθρωπος. Γι’ αυτό οι γονείς δεν πρέπει να μεσολαβούν ή να τις αναλαμβάνουν οι ίδιοι και να στερούν το παιδί από τις ευκαιρίες για την εξέλιξη της ωριμότητάς του.
Τα προβλήματα των σχέσεων των γονέων μεταξύ τους αφορούν τους ίδιους. Αν τα περνούν όμως στο παιδί, του δημιουργούν δυσκολίες στην επίδοσή του στο σχολείο και στο ρυθμό εργασίας του.
Οι γονείς δεν πρέπει να είναι υπερπροστατευτικοί. Το παιδί πρέπει να συνηθίσει από νωρίς να αντιμετωπίζει με θάρρος τα θέματα κάθε ηλικίας του. Αργότερα, δε θα είμαστε πάντα κοντά του να το προστατεύουμε και στη ζωή θα χρειαστεί να παλέψει μόνο του.