Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα παιδιά από την ηλικία των 2,5 ετών παρακολουθούν προγράμματα προσχολικής αγωγής σε παιδικούς σταθμούς καθώς οι ρυθμοί της σημερινής οικογένειας και κυρίως της εργαζόμενης μητέρας το ορίζουν ως μια επιτακτική ανάγκη. Παλαιότερα, τα παιδιά στον παιδικό σταθμό απασχολούνταν με κάποια τραγούδια, παραμύθια και παιχνίδια με στόχο να …γεμίσει η ημέρα τους.
Σήμερα, οι σύγχρονες μελέτες στον τομέα της Ψυχολογίας και της Παιδαγωγικής μας οδηγούν στο να αντιμετωπίσουμε αυτή την ηλικία με μεγαλύτερη σοβαρότητα και ευθύνη. Τα προσχολικά χρόνια θεωρούνται πια ως μια περίοδος εξαιρετικής σημασίας καθώς μπαίνουν οι βάσεις για την φυσική, νοητική, κοινωνική και κυρίως, τη συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού.
Στο σχολείο μας, μέσα σ’ ένα ζεστό, στοργικό, ασφαλές και πλούσιο σε ερεθίσματα περιβάλλον τα παιδιά έρχονται σε επαφή για πρώτη φορά με ένα οργανωμένο μαθησιακό πλαίσιο που τους επιτρέπει να ανακαλύψουν τον εαυτό τους και τον κόσμο γύρω τους.
Το παιδί δεν αντιμετωπίζεται ως «μικρογραφία» του ενηλίκου αλλά ως μια ξεχωριστή οντότητα με ήδη διαμορφωμένες εικόνες, εμπειρίες, σκέψεις, συναισθήματα και ένα δικό του κώδικα επικοινωνίας. Χρησιμοποιώντας το παιχνίδι ως κυρίαρχο διδακτικό μέσο δίνονται στα παιδιά πολλές ευκαιρίες να αυτοσχεδιάσουν και να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από τη μουσική και τα εικαστικά, να εξελίξουν το προφορικό τους λόγο και να αποκτήσουν μαθηματικές δεξιότητες χρήσιμες για την καθημερινότητά τους.
Μέσα από προσεχτικά επιλεγμένες και σωστά οργανωμένες δραστηριότητες τα παιδιά πειραματίζονται με μια ευρεία ποικιλία υλικών, αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, μαθαίνουν να συνεργάζονται για να λύνουν προβλήματα, αυτονομούνται και εξοικειώνονται με τη διαδικασία της μάθησης.
Κεντρικό πυρήνα στο διδακτικό μας έργο αποτελεί η συναισθηματική αγωγή καθώς είναι ένα ζωτικό κομμάτι της εκπαίδευσης των παιδιών μας στο συγκεκριμένο σχολείο από την εποχή της Μαρίας Χουρδάκη.
Η καθημερινή τους συνδιαλλαγή με τους εκπαιδευτικούς και τα άλλα παιδιά έχει σαν στόχο την κατάκτηση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων, που θα τους επιτρέψει την ομαλή ένταξή τους στη σχολική ομάδα σήμερα και στο κοινωνικό σύνολο αργότερα.
Έχοντας στο πλάι τους ευαισθητοποιημένους και επιστημονικά καταρτισμένους
εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά θα βρουν την στήριξη που χρειάζονται για να διαβούν την δύσκολη διαδικασία της πρώτης «εξόδου» από την οικογένεια και της προσαρμογής τους στο σχολικό περιβάλλον.
Αρωγό στο έργο τους αυτό αποτελεί η καθημερινή παρουσία της Ψυχολόγου στο χώρο του σχολείου μας.