ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ

Με συνεργασία και ομαδική προσπάθεια στοχεύουμε στη ψυχική υγεία των παιδιών, στη διαμόρφωση προσωπικοτήτων ικανών να διαχειριστούν τις προκλήσεις της ζωής

ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ

Για την σχολή

Η Σχολή Γονέων λειτουργεί στο σχολείο μας, από τη ίδρυση του καθώς είναι γνωστό ότι οι “Σχολές Γονέων” ιδρύθηκαν το 1962 στην Ελλάδα απο την Μαρία Χουρδάκη.

Η Σχολή Γονέων είναι ολιγομελής ομάδα γονέων την οποία συντονίζει η ψυχολόγος του Σχολείου μας κ. Όλγα Νικολοπούλου. Σκοπός της είναι αφενός η ενημέρωση των γονέων σε θέματα ψυχολογίας του παιδιού, αφετέρου η διαφοροποίηση της στάσης και της συμπεριφοράς των γονέων, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν πιο αποτελεσματικά στο ρόλο τους.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ

ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ

Η συνεργασία του σχολείου μας με τους γονείς είναι πρωταρχικό μας μέλημα. Οι γονείς που έρχονται κοντά μας, γνωρίζουν τον τρόπο εργασίας μας, τον σέβονται και διαπνέονται από την ίδια διάθεση με μας για μια σωστή κοινή παιδαγωγική μορφωτική προσπάθεια. Η επαφή μας με τους γονείς είναι προσωπική και γίνεται σε εξατομικευμένο και ομαδικό επίπεδο.

Συζητούμε με τους γονείς, όλα τα θέματα του σχολείου και του παιδιού α) σε ιδιαίτερες ατομικές συζητήσεις μαζί τους β) σε ειδικές συγκεντρώσεις των γονέων της τάξης  γ) σε γενικές συγκεντρώσεις όλου του σχολείου δ) σ’ ένα απόγευμα το μήνα αφιερωμένο στην εξατομικευμένη συνεργασία με τους γονείς. Διατηρούμε στις συζητήσεις αυτές (και ζητούμε το ίδιο και από τους γονείς) το πνεύμα που διαποτίζει κάθε σχέση του σχολείου μας, του ήρεμου διαλόγου.

Δίνουμε στους γονείς την αληθινή εικόνα της προόδου, των ικανοτήτων της εξέλιξης του παιδιού τους.  Είναι αρχή του σχολείου μας. Και η μόνη τακτική που ωφελεί το παιδί. Με την αληθινή εικόνα προχωρούμε στην κατάλληλη υποστήριξη που χρειάζεται το παιδί για να μπορέσει να είναι πιο λειτουργικό.

Ιδιαίτερες ατομικές συζητήσεις
Ειδικές συγκεντρώσεις των γονέων της τάξης
Γενικές συγκεντρώσεις όλου του σχολείου
Ένα απόγευμα το μήνα αφιερωμένο στην εξατομικευμένη συνεργασία με τους γονείς.

Ζητούμε από τους γονείς

Να μην επιφορτίζουν το παιδί τους με ανησυχίες ως προς την πρόοδό του. Του δημιουργούμε στο σχολείο τις καλύτερες συνθήκες εργασίας ώστε να αποδώσει σύμφωνα με τις δυνάμεις του και καλούμε τους γονείς να ακολουθούν την κοινή με το σχολείο τακτική.

Το σχολείο αναθέτει ευθύνες στο παιδί. Μόνο με τις ευθύνες ωριμάζει ο άνθρωπος. Γι’ αυτό οι γονείς δεν πρέπει να μεσολαβούν ή να τις αναλαμβάνουν οι ίδιοι και να στερούν το παιδί από τις ευκαιρίες για την εξέλιξη της ωριμότητάς του.

Τα προβλήματα των σχέσεων των γονέων μεταξύ τους αφορούν τους ίδιους. Αν τα περνούν όμως στο παιδί, του δημιουργούν δυσκολίες στην επίδοσή του στο σχολείο και στο ρυθμό εργασίας του.

Οι γονείς δεν πρέπει να είναι υπερπροστατευτικοί. Το παιδί πρέπει να συνηθίσει από νωρίς να αντιμετωπίζει με θάρρος τα θέματα κάθε ηλικίας του. Αργότερα, δε θα είμαστε πάντα κοντά του να το προστατεύουμε και στη ζωή θα χρειαστεί να παλέψει μόνο του.

Ευχή μας είναι οι ρίζες που εμείς με τόση στοργή και ευθύνη τοποθετούμε στο παιδί να αποτελέσουν δύναμη στήριξης στην πορεία του προς το δύσκολο αγώνα της ζωής.

Μαρία Χουρδάκη
Εμπνεύστρια - Ιδρύτρια

Η ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ

ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

Όλγα Νικολοπούλου

Ψυχολόγος

Η Όλγα Νικολοπούλου είναι πτυχιούχος του Τμήματος Ψυχολογίας Παντείου Πανεπιστημίου. Μετά τις βασικές σπουδές της, μετεκπαιδεύτηκε στη Γαλλία όπου απέκτησε το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Κλινική Ψυχολογία (Master 2 de Psychologie Clinique, psychopathologie, examens psychométriques et psychothérapies, Université Victor Segalen Bordeaux II).

Από το 2006, έχει εργαστεί σε ιδιωτικά κέντρα αποκατάστασης παιδιών - εφήβων, καθώς και σε σχολεία για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Η εργασιακή της εμπειρία περιλαμβάνει την κλινική διάγνωση, τη θεραπευτική αποκατάσταση και την ψυχολογική υποστήριξη παιδιών και εφήβων με συναισθηματικές διαταραχές, μαθησιακές δυσκολίες, αναπτυξιακές διαταραχές, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ). Παράλληλα εργάζεται εντατικά στον τομέα της συμβουλευτικής των γονέων.

Με γνώμονα τη συνεχή μετεκπαίδευση και εξειδίκευση, έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων σχετικά με ψυχοθεραπευτικές παρεμβάσεις σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες (πρώιμη παρέμβαση αναπτυξιακών διαταραχών, μαθησιακές δυσκολίες, σχολική ετοιμότητα, παιγνιοθεραπεία, παιδικό ιχνογράφημα, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, ψυχομετρικά εργαλεία, γνωσιακή – συμπεριφορική ψυχοθεραπεία, ψυχοεκπαίδευση και συμβουλευτική γονέων). Επιπλέον, έχει συντονίσει ομάδες ψυχοεκπαίδευσης γονέων.

Επί σειρά ετών εργάστηκε ως εισηγήτρια σεμιναρίων για την επιμόρφωση ψυχολόγων και ειδικών ψυχικής υγείας σε ιδιωτικό φορέα.

Διατηρεί το ιδιωτικό της γραφείο στη Γλυφάδα, παρέχοντας ψυχολογική υποστήριξη σε παιδιά - εφήβους και συμβουλευτική γονέων. Είναι μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων.

ΩΡΑΡΙΟ & ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ

Η συχνότητα των συναντήσεων είναι δεκαπενθήμερη και η διάρκειά της 1 έως 1:30 ώρα.
Στο χώρο του σχολείου μας λειτουργούν πρωινές και απογευματινές ομάδες Σχολής Γονέων.
Η θεματολογία διαμορφώνεται ανάλογα με τα αιτήματα των γονέων που συμμετέχουν σε κάθε ομάδα και ο τρόπος εργασίας βασίζεται στο “Εξελικτικό Σύστημα” της Μαρίας Χουρδάκη. Στα πλαίσια των συζητήσεων των Σχολών Γονέων αναπτύσσονται θεματικές που αφορούν σε θέματα δημοκρατικής διαπαιδαγώγησης και εφαρμογής της συναισθηματικής αγωγής.Στο τέλος, η ψυχολόγος συντονίζει τα κύρια σημεία που προέκυψαν μέσα από την συζήτηση.
To top