ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Το Δημοτικό μας χτίζει τις μαθησιακές δεξιότητες των παιδιών με γνώμονα την αυτονομία,την συνεργασία, την κοινωνικοποίηση και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και πάντα με σεβασμό στους ρυθμούς του κάθε παιδιού.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Το Δημοτικό σχολείο δίνει στο παιδί την ευκαιρία να κατακτήσει αρχικά το γραπτό λόγο και στη συνέχεια να αποκτήσει γνώσεις σε διάφορους τομείς καθώς και να διαμορφώσει την προσωπικότητά του.

Το παιδί που έρχεται στο δημοτικό σχολείο πρέπει – και με τη βοήθεια του Νηπιαγωγείου – να έχει ξεπεράσει τον εγωκεντρισμό της νηπιακής ηλικίας.

Το δημοτικό σχολείο το  βοηθά να οργανώσει περισσότερο τα στοιχεία της προσωπικότητάς του τόσο στον πνευματικό τομέα, όσο και στον κοινωνικό. Ιδίως από την πλευρά της κοινωνικοποίησης του ατόμου η περίοδος αυτή έχει βασική σημασία. Πρέπει να αφήσει το «εγώ» και να περάσει στο «εμείς» δηλαδή από το άτομο στην ομάδα. Για το πέρασμα αυτό χρειάζονται ευκαιρίες που δίνει η οργανωμένη σχολική ζωή, τα ομαδικά καθήκοντα, οι ομαδικές εργασίες, οι ομάδες ελεύθερης επιλογής κ.α.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα η όλη μας εργασία στο Δημοτικό σχολείο ακολουθεί τις παρακάτω αρχές:



  • Ακολουθούμε το δικό μας σύστημα εργασίας δηλαδή το παιδαγωγικό σύστημα της Μαρίας Χουρδάκη, το οποίο έχουμε προσαρμόσει στο αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων.
  • Χρησιμοποιούμε πλούσιο έντυπο υλικό για περισσότερη εξάσκηση και εμπέδωση. Φροντίζουμε όσο το δυνατόν οι εργασίες να γίνονται στο σχολείο έτσι ώστε τα παιδιά να κατανοούν απόλυτα κάθε ενότητα και να αποκτούν τις γνώσεις που θα τα βοηθήσουν να προχωρήσουν.
  • Οι εργασίες  που τους αναθέτουμε στο σπίτι έχουν καθαρά εμπεδωτικό χαρακτήρα και είναι προσεκτικά επιλεγμένες και διαμορφωμένες έτσι ώστε να καλύπτουν όλη την ύλη που διδάχτηκαν στο σχολείο και να μπορούν να τις ολοκληρώνουν με ευκολία.
  • Οι δάσκαλοι όλων των τάξεων καθοδηγούν τα παιδιά ως προς τον τρόπο μελέτης στο σπίτι ώστε να τελειώνουν χωρίς δυσκολία και γρηγορότερα τις εργασίες.
  • Επίσης στην αρχή της σχολικής χρονιάς οι δάσκαλοι ενημερώνουν τους γονείς για τον τρόπο εργασίας μας μέσα στην τάξη.
  • Το παιδί πρέπει να συνηθίσει, από νωρίς στο σωστό σύστημα εργασίας που στηρίζεται στην προσωπική του προσπάθεια και ευθύνη. Γι’ αυτό δίνουμε σε κάθε παιδί όλες τις παιδαγωγικές ευκαιρίες της ενθάρρυνσης, της παραδοχής, της αυτοεκτίμησης, ώστε αφού πιστέψει στον εαυτό του και τις δυνάμεις του, να αναλάβει τα καθήκοντα του με πίστη, πως θα τα καταφέρει.
  • Δεν το αποθαρρύνουμε, δεν το απογοητεύουμε.
  • Όταν υπάρξουν δυσκολίες, ερευνούμε τις αιτίες τους π.χ. σύστημα εργασίας του παιδιού, ρυθμός εργασίας, πνευματικές αδυναμίες ή οργανικές, αγχώδης ή πιεστική ψυχολογία γονέων κ.λ.π.
  • Καλούμε τότε τους γονείς, συζητούμε τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση του ζητήματος.
  • Απαραίτητο, βέβαια, και οι γονείς να είναι δεκτικοί αυτού του τρόπου συνεργασίας, με το διδακτικό προσωπικό και με την ψυχολόγο του σχολείου.
  • Οι τιμωρίες, οι απειλές, οι προσβολές δεν εντάσσονται στο σύστημα εργασίας μας.
  • Αντί γι’ αυτά χρησιμοποιούμε την πειθώ, το διάλογο, την υπομονή.
  • Συνεργαζόμαστε με το παιδί, του εξηγούμε τις δυσκολίες ή τα λάθη του, σε ότι αφορά την επίδοση ή τη συμπεριφορά του και ζητούμε τη συνειδητή συμμετοχή του, ώστε να τα διορθώσει.


Η μέθοδος αυτή είναι δύσκολη μα έχει ήδη αποδώσει, στην πράξη μας θαυμάσια αποτελέσματα ως προς την ωρίμανση των μαθητών και την ανάπτυξη της εσωτερικής πειθαρχίας στο σχολείο μας.

ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Στα Εκπαιδευτήρια Χουρδάκη δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στην εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας. Θεωρούμε ότι σήμερα τα Αγγλικά δεν είναι «ένα ακόμα πτυχίο» είναι το ΚΛΕΙΔΙ που ανοίγει την πόρτα προς μία «διαφορετική» ζωή για τα παιδιά μας.

Οι στόχοι του μαθήματος της φυσικής  αγωγής στο σχολείο μας είναι οι μαθητές να αναπτύξουν τις κινητικές τους δεξιότητες καθώς και την ορθολογική εκτέλεση αυτών, η απόκτηση ικανοποιητικής φυσικής κατάστασης, η απόκτηση γνώσεων από το γνωστικό αντικείμενο της αθλητικής επιστήμης, συμπεριλαμβανομένων και των βασικών γνώσεων του αθλητισμού στην αρχαία Ελλάδα. Επίσης η ανάπτυξη της αυτοέκφρασης, της αυτοπεποίθησης και της κοινωνικότητας των μαθητών καθώς και της συνεργασίας, της άμιλλας και τέλος το σεβασμό της διαφορετικότητας των ατόμων.

ΤΟΜΕΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΔΡΟΜΕΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Οι στόχοι του μαθήματος της φυσικής  αγωγής στο σχολείο μας είναι οι μαθητές να αναπτύξουν τις κινητικές τους δεξιότητες καθώς και την ορθολογική εκτέλεση αυτών, η απόκτηση ικανοποιητικής φυσικής κατάστασης, η απόκτηση γνώσεων από το γνωστικό αντικείμενο της αθλητικής επιστήμης, συμπεριλαμβανομένων και των βασικών γνώσεων του αθλητισμού στην αρχαία Ελλάδα. Επίσης η ανάπτυξη της αυτοέκφρασης, της αυτοπεποίθησης και της κοινωνικότητας των μαθητών καθώς και της συνεργασίας, της άμιλλας και τέλος το σεβασμό της διαφορετικότητας των ατόμων. Οι αθλητικοί επιστήμονες του σχολείου μας εκπονούν το πρόγραμμα του μαθήματος για κάθε  τάξη.

Προκειμένου να υλοποιηθούν οι στόχοι και οι σκοποί του μαθήματος  στο σχολείο μας, το πλαισιώνουμε με ένα πλήθος δραστηριοτήτων.

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ CAMP

Το σχολείο μας με τη λήξη του σχολικού έτους διοργανώνει καλοκαιρινό camp για δυο ή τρεις εβδομάδες. Ουσιαστικά  το πρόγραμμα αυτό ολοκληρώνει τον κύκλο του συνόλου των δραστηριοτήτων της χρονιάς. Οι μαθητές του σχολείου μας αλλά και οι φίλοι τους έχουν τη δυνατότητα να ασχοληθούν με πλήθος δραστηριοτήτων, αθλητικές, ψυχαγωγικές , καλλιτεχνικές και μαθησιακές.

ΑΓΓΛΙΚΑ

δραστηριοτητες

ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Ποδόσφαιρο, Καλαθοσφαίριση, Πετοσφαίριση, Χειροσφαίριση, Μυϊκή Ενδυνάμωση, Μυϊκές Διατάσεις, Αντισφαίριση, Τae Κwon Do.

ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Παιδαγωγικά παιχνίδια, Επιτραπέζια παιχνίδια, Προβολές, Θαλάσσια μπάνια, Paintball

EΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πρόγραμμα έκφρασης μέσα από τις εικαστικές τέχνες (ζωγραφική, γλυπτική, χαρακτική), Θεατρική αγωγή, Κίνηση αυτοσχεδιασμός και Θεατρικό παιχνίδι

ΕΚΔΡΟΜΕΣ & ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

Εκδρομές σε δασικές περιοχές, σε Πάρκα Δραστηριοτήτων και Επιμόρφωσης (Αττικό πάρκο- Αdventurepark, βοτανικός κήπος κ.α.)

Πυξίδα μας στα Eκπαιδευτήρια Χουρδάκη είναι η φράση που μας κληρονόμησε η αείμνηστη Μαρία Χουρδάκη της οποίας το εκπαιδευτικό σύστημα ακολουθούμε: “H σωματική υγεία πρέπει να δένει με την ψυχική ισορροπία και έτσι να διαμορφώνουν μαζί, τον επιθυμητό άνθρωπο του μέλλοντος”.

Στέλιος Γιαννέλος
Καθηγητής φυσικής αγωγής

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ & ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Έμπειροι Νηπιαγωγοί και Βρεφονηπιοκόμοι

Συνεργασία κάθε εβδομάδα με την Όλγα Νικολοπούλου, ψυχολόγο του σχολείου μας

Όλες οι βοηθοί του παιδικού σταθμού έχουν πτυχίο βρεφονηπιοκόμου

Καθαριότητα συνεχής 07:00 – 17:00 με συνεχή παρουσία προσωπικού καθαρισμού στο σχολείο

Έμπειροι οδηγοί και συνοδοί με πολυετή  συνεργασία με το σχολείο μας

ΑΣΦΑΛΕΙΑ & ΦΡΟΝΤΙΔΑ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Προτεραιότητα του σχολείου μας είναι η ασφάλεια των παιδιών

Για αυτό το λόγο το σχολείο μας παρέχει...

Άμεση πρόσβαση στην Αυλή από όλες τις Αίθουσες. Ισόγειο κτίριο (απουσία σκαλιών)

Ασφάλεια περιβάλλοντος χώρου με κάμερες ασφαλείας και δυνατότητα εισόδου μόνο κατόπιν ελέγχου

Μεγάλες αίθουσες 40 – 45m², με άπλετο φυσικό φως τζαμαρίες 16τ.μ. Καθημερινός αερισμός των αιθουσών

Πλήρης πιστοποιημένη πυρασφάλεια

Kαλοριφέρ βασική θέρμανση, air condition ψύξη ή πολύ γρήγορη θέρμανση

Όλο το προσωπικό του Παιδικού Σταθμού έχει τα απαραίτητα από τον νόμο πιστοποιητικά υγείας

Συνεργασία με παιδίατρο και οδοντίατρο

Σχολική Νοσηλεύτρια

Προσωπικό πιστοποιημένο στις Πρώτες Βοήθειες (Από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό)

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Η Κουζίνα μας είναι πιστοποιημένη από τον ΕΦΕΤ.

Παρασκευάζει καθημερινά φρέσκο σπιτικό φαγητό και δεκατιανό-απογευματινό.

Στην κουζίνα μας δε θα βρείτε φούρνο μικροκυμάτων. Όλα τα γεύματα και τα συνοδευτικά (σαλάτα, τυρόπιτα, σπανακόπιτα κ.λ.π.) παρασκευάζονται από εμάς στο σχολείο.

Τα γεύματά μας είναι προσαρμοσμένα στην Μεσογειακή διατροφή και το μενού μας προκύπτει από συνεργασία παιδίατρου και διατροφολόγου.

Χρησιμοποιούμε μόνο φρέσκα ελληνικά προϊόντα.

Υπάρχει φίλτρο νερού στις βρύσες (παγιδεύει χλώρια, αμίαντο κ.λ.π.)

Όλο το προσωπικό του Παιδικού Σταθμού έχει τα απαραίτητα από τον νόμο πιστοποιητικά υγείας και οι εργαζόμενοι στην κουζίνα έχουν την αναγκαία πιστοποίηση από τον Ε.Φ.Ε.Τ.

Η διατροφή περιλαμβάνει

Δεκατιανό

Κυρίως γεύμα το μεσημέρι

Προαιρετικά απογευματινό

ΩΡΑΡΙΟ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Το βασικό εκπαιδευτικό ωράριό μας είναι από τις 7:30 έως τις 17:00.
Όλες οι τάξεις του Δημοτικού έχουν καθημερινά 7 ώρες διδασκαλίας – 35 ώρες την εβδομάδα.
Το σχολείο μας δίνει την δυνατότητα σε όσα παιδιά το επιθυμούν να παραμείνουν στο σχολείο μετά τη λήξη του διδακτικού προγράμματος 14:30.

Μετά την σίτιση τους τα παιδιά ξεκινούν στις 15:00 τα μεσημεριανά μαθήματα με επιλογές: Μελέτη, Αγγλικά, Μουσική, Κατασκευές κ.λ.π.

Υπάρχει δε η δυνατότητα συνδυασμού των  μεσημεριανών δραστηριοτήτων.

Με το τέλος των μαθημάτων στις 17:00 τα παιδιά μας αναχωρούν με τα σχολικά αυτοκίνητα για το σπίτι τους.
Στο σχολείο μας το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας εμπλουτίζεται με τις αρχές του Παιδαγωγικού Συστήματος της Μαρίας Χουρδάκη, εντάσσοντας στη μαθησιακή διαδικασία ποικίλες δραστηριότητες. Με τον τρόπο αυτό συντίθεται ένα ολόκληρο, πολυεπίπεδο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που διέπεται από επιστημονικές και παιδαγωγικές αρχές.

Σημειώνεται ότι σε όλες τις τάξεις προσφέρονται επιπλέον διδακτικές ώρες Γλώσσας, Μαθηματικών και Αγγλικών πέρα από αυτές που προβλέπονται από το Υπουργείο Παιδείας.

Νέες Τεχνολογίες – Πληροφορική – Εργαστήρι Φυσικής – Χημείας

Στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα συνδυάζουμε παραγωγικά το παραδοσιακό σύστημα  διδασκαλίας με την ευεργετική επίδραση της χρήσης των νέων τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδρομη.
Υπάρχει η δυνατότητα για όσους γονείς το επιθυμούν η 11/μηνη παραμονή των μαθητών του δημοτικού στο σχολείο.

Τα παιδιά παραμένουν στο σχολείο από 1 Σεπτεμβρίου έως 31 Ιουλίου (Ημέρες λειτουργίας παιδικών σταθμών).

To top