Το Δημοτικό μας χτίζει τις μαθησιακές δεξιότητες των παιδιών με γνώμονα την αυτονομία,την συνεργασία, την κοινωνικοποίηση και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και πάντα με σεβασμό στους ρυθμούς του κάθε παιδιού.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Το Δημοτικό σχολείο δίνει στο παιδί την ευκαιρία να κατακτήσει αρχικά το γραπτό λόγο και στη συνέχεια να αποκτήσει γνώσεις σε διάφορους τομείς καθώς και να διαμορφώσει την προσωπικότητά του.
Το παιδί που έρχεται στο δημοτικό σχολείο πρέπει – και με τη βοήθεια του Νηπιαγωγείου – να έχει ξεπεράσει τον εγωκεντρισμό της νηπιακής ηλικίας.
Το δημοτικό σχολείο το βοηθά να οργανώσει περισσότερο τα στοιχεία της προσωπικότητάς του τόσο στον πνευματικό τομέα, όσο και στον κοινωνικό. Ιδίως από την πλευρά της κοινωνικοποίησης του ατόμου η περίοδος αυτή έχει βασική σημασία. Πρέπει να αφήσει το «εγώ» και να περάσει στο «εμείς» δηλαδή από το άτομο στην ομάδα. Για το πέρασμα αυτό χρειάζονται ευκαιρίες που δίνει η οργανωμένη σχολική ζωή, τα ομαδικά καθήκοντα, οι ομαδικές εργασίες, οι ομάδες ελεύθερης επιλογής κ.α.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα η όλη μας εργασία στο Δημοτικό σχολείο ακολουθεί τις παρακάτω αρχές:
Ακολουθούμε το δικό μας σύστημα εργασίας δηλαδή το παιδαγωγικό σύστημα της Μαρίας Χουρδάκη, το οποίο έχουμε προσαρμόσει στο αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Χρησιμοποιούμε πλούσιο έντυπο υλικό για περισσότερη εξάσκηση και εμπέδωση. Φροντίζουμε όσο το δυνατόν οι εργασίες να γίνονται στο σχολείο έτσι ώστε τα παιδιά να κατανοούν απόλυτα κάθε ενότητα και να αποκτούν τις γνώσεις που θα τα βοηθήσουν να προχωρήσουν.
Οι εργασίες που τους αναθέτουμε στο σπίτι έχουν καθαρά εμπεδωτικό χαρακτήρα και είναι προσεκτικά επιλεγμένες και διαμορφωμένες έτσι ώστε να καλύπτουν όλη την ύλη που διδάχτηκαν στο σχολείο και να μπορούν να τις ολοκληρώνουν με ευκολία.
Οι δάσκαλοι όλων των τάξεων καθοδηγούν τα παιδιά ως προς τον τρόπο μελέτης στο σπίτι ώστε να τελειώνουν χωρίς δυσκολία και γρηγορότερα τις εργασίες.
Επίσης στην αρχή της σχολικής χρονιάς οι δάσκαλοι ενημερώνουν τους γονείς για τον τρόπο εργασίας μας μέσα στην τάξη.
Το παιδί πρέπει να συνηθίσει, από νωρίς στο σωστό σύστημα εργασίας που στηρίζεται στην προσωπική του προσπάθεια και ευθύνη. Γι’ αυτό δίνουμε σε κάθε παιδί όλες τις παιδαγωγικές ευκαιρίες της ενθάρρυνσης, της παραδοχής, της αυτοεκτίμησης, ώστε αφού πιστέψει στον εαυτό του και τις δυνάμεις του, να αναλάβει τα καθήκοντα του με πίστη, πως θα τα καταφέρει.
Δεν το αποθαρρύνουμε, δεν το απογοητεύουμε.
Όταν υπάρξουν δυσκολίες, ερευνούμε τις αιτίες τους π.χ. σύστημα εργασίας του παιδιού, ρυθμός εργασίας, πνευματικές αδυναμίες ή οργανικές, αγχώδης ή πιεστική ψυχολογία γονέων κ.λ.π.
Καλούμε τότε τους γονείς, συζητούμε τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση του ζητήματος.
Απαραίτητο, βέβαια, και οι γονείς να είναι δεκτικοί αυτού του τρόπου συνεργασίας, με το διδακτικό προσωπικό και με την ψυχολόγο του σχολείου.
Οι τιμωρίες, οι απειλές, οι προσβολές δεν εντάσσονται στο σύστημα εργασίας μας.
Αντί γι’ αυτά χρησιμοποιούμε την πειθώ, το διάλογο, την υπομονή.
Συνεργαζόμαστε με το παιδί, του εξηγούμε τις δυσκολίες ή τα λάθη του, σε ότι αφορά την επίδοση ή τη συμπεριφορά του και ζητούμε τη συνειδητή συμμετοχή του, ώστε να τα διορθώσει.
Η μέθοδος αυτή είναι δύσκολη μα έχει ήδη αποδώσει, στην πράξη μας θαυμάσια αποτελέσματα ως προς την ωρίμανση των μαθητών και την ανάπτυξη της εσωτερικής πειθαρχίας στο σχολείο μας.
ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Στα Εκπαιδευτήρια Χουρδάκη δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στην εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας. Θεωρούμε ότι σήμερα τα Αγγλικά δεν είναι «ένα ακόμα πτυχίο» είναι το ΚΛΕΙΔΙ που ανοίγει την πόρτα προς μία «διαφορετική» ζωή για τα παιδιά μας.
Οι στόχοι του μαθήματος της φυσικής αγωγής στο σχολείο μας είναι οι μαθητές να αναπτύξουν τις κινητικές τους δεξιότητες καθώς και την ορθολογική εκτέλεση αυτών, η απόκτηση ικανοποιητικής φυσικής κατάστασης, η απόκτηση γνώσεων από το γνωστικό αντικείμενο της αθλητικής επιστήμης, συμπεριλαμβανομένων και των βασικών γνώσεων του αθλητισμού στην αρχαία Ελλάδα. Επίσης η ανάπτυξη της αυτοέκφρασης, της αυτοπεποίθησης και της κοινωνικότητας των μαθητών καθώς και της συνεργασίας, της άμιλλας και τέλος το σεβασμό της διαφορετικότητας των ατόμων.
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΕΣ
ΑΓΓΛΙΚΑ
Στα Εκπαιδευτήρια Χουρδάκη δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στην εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας. Θεωρούμε ότι σήμερα τα Αγγλικά δεν είναι «ένα ακόμα πτυχίο» είναι το ΚΛΕΙΔΙ που ανοίγει την πόρτα προς μία «διαφορετική» ζωή για τα παιδιά μας. Απ’ τις πρώτες κιόλας τάξεις του Νηπιαγωγείου μέχρι και την ολοκλήρωση του Δημοτικού, οι μαθητές εμπλέκονται με επικοινωνιακό και διαδραστικό τρόπο στη διαδικασία αυτή (εργασίες, προβολές, παιχνίδια κ.α.).
Θεωρούμε απαραίτητο να τονίσουμε ότι η κάθε ηλικία έχει τους δικούς της μαθησιακούς στόχους που συνδέονται άμεσα με τα στάδια ωριμότητας των παιδιών. Ξεκινάμε από τα 4 χρόνια – τμήμα προνηπίων – μια πρώτη επαφή με την Αγγλική Γλώσσα – χωρίς βιβλία. Τα παιδιά εξοικειώνονται με την ξένη γλώσσα μέσω της τέχνης, του παιχνιδιού και της δημιουργικής απασχόλησης.
Στην Α΄ δημοτικού συνεχίζεται και ενισχύεται η επαφή με την ξένη γλώσσα σε προφορικό αποκλειστικά επίπεδο, για τους πρώτους τρεις μήνες, για να μην υπάρξει σύγχυση με τη διδασκαλία του γραπτού λόγου στη μητρική.
Αμέσως μετά εντάσσονται σταδιακά και οι υπόλοιπες δεξιότητες όπως η γραφή και η ανάγνωση.
Η Α΄ δημοτικού λοιπόν είναι ένα εγκάρδιο καλωσόρισμα στον κόσμο των Αγγλικών.
Στη Β΄ δημοτικού το παιδί σταδιακά εξοικειώνεται στην Ανάγνωση και στη Γραφή. Μαθαίνει να διαβάζει προτάσεις δίνοντας μεγάλη έμφαση στη σωστή προφορά.
Το ενθαρρύνουμε να χρησιμοποιεί και στο σπίτι διαδραστικά CD, υπό καθοδήγηση πάντα, ώστε σταδιακά να προσαρμόζεται ακουστικά στη γλώσσα που μαθαίνει. Αρχίζει να γράφει ορθογραφία και αντιγραφή. Τέλος το φέρνουμε σε επαφή με τους πρώτους γραμματικούς κανόνες σε απλοποιημένη μορφή και μέχρι εκεί που μας το επιτρέπει το γλωσσικό του επίπεδο στα ελληνικά.
Στη Γ΄ δημοτικού ολοκληρώνεται ο κύκλος των προκαταρκτικών τάξεων.
Στην Δ΄ δημοτικού ξεκινούν οι “senior classes” (κανονικές τάξεις).
Η Ε΄ δημοτικού είναι ίσως η πιο δύσκολη τάξη στα Αγγλικά αφού συγκεντρώνει ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι της γραμματικής της γλώσσας και οι πληροφορίες εναλλάσσονται αρκετά γρήγορα.
Στην τελευταία τάξη τα παιδιά ολοκληρώνουν τη C’ senior (γ΄ κανονική). Τη χρονιά αυτή επαναλαμβάνουν την ύλη της Ε΄ τάξης, οπότε έχουν την ευκαιρία να καλύψουν τυχόν κενά. Εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους με περισσότερες φράσεις, ιδιωματισμούς και διδάσκονται πιο απαιτητικά γραμματικά φαινόμενα.
ΓΑΛΛΙΚΑ & ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ
Από την Δ΄ τάξη ξεκινάμε τα Γαλλικά και τα Γερμανικά τα οποία περιλαμβάνονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου μας.
Κάθε μαθητής επιλέγει την Δεύτερη γλώσσα την οποία επιθυμεί πλαισιώνοντας έτσι την πρώτη γλώσσα που είναι τα Αγγλικά.
Στο ταξίδι αυτό λοιπόν της γνώσης χρειάζεται επιμονή, υπομονή, μελέτη, και ενθάρρυνση. Σκοπός μας είναι τα παιδιά να αγαπήσουν τη γλώσσα και να κατανοήσουν την αναγκαιότητα της εκμάθησής της καθώς φυσικά και να εφοδιάσουμε με τις πιο γερές βάσεις για την πορεία τους στο μέλλον, αντιμετωπίζοντας πάντα το κάθε παιδί ως μια μοναδική προσωπικότητα και σεβόμενοι τυχόν ιδιαιτερότητες.
Θεωρούμε ότι σήμερα τα παιδιά μας πρέπει να είναι εφοδιασμένα με δύο τουλάχιστον ξένες γλώσσες για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
ΟΜΑΔΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Σκοπός των ομάδων ελεύθερης επιλογής είναι η γενικότερη καλλιέργεια του παιδιού σε γνωστικό και καλλιτεχνικό επίπεδο, η ανάπτυξη συνεργασίας, η γνωριμία με τους δασκάλους/ες, πέρα από την τάξη όπως επίσης είναι η καλύτερη γνωριμία του παιδιού με τον εαυτό του, καθώς εκφράζεται δημιουργικά και αναπτύσσει τις δεξιότητές του.
Ακόμη η ανάπτυξη ευρύτερου προβληματισμού, κριτικής σκέψης, και η ανάδειξη των στοιχείων επαγγελματικού προσανατολισμού και σπουδών για το μέλλον όπως και η προετοιμασία προς ώριμες επιλογές στη ζωή.
Στις ομάδες ελεύθερης επιλογής θα μπορούσε να προστεθεί, η πολύ ζωντανή διακίνηση βιβλίων από τη δανειστική μας βιβλιοθήκη. Υπάρχουν υπεύθυνοι μαθητές/τριες κατά τμήμα και η παραλαβή και επιστροφή των βιβλίων γίνεται σε ελεύθερη ώρα, κάθε Παρασκευή. Τα παιδιά ανταλλάσσοντας τα βιβλία έχουν της ευκαιρία κριτικής ανταλλαγής απόψεων, η οποία γίνεται στην τάξη με αρκετό, γόνιμο διάλογο.
Είναι γνωστό ότι τα παιδιά μας στην Α΄ Δημοτικού δανείζονται και διαβάζουν βιβλία από το 2ο εξάμηνο.
Ακούω μουσική και εκφράζομαι ζωγραφίζοντας
Θεατρικό παιχνίδι
Κατασκευή με διάφορα υλικά σχεδιασμού – ζωγραφικής
Δραματοποιήσεις λογοτεχνικών παιδικών κειμένων
Κατασκευές με διάφορα υλικά, δημιουργική πρωτοβουλία (μεγάλες τάξεις)
Ομάδα «μικροί δημοσιογράφοι», εκδόσεις εφημερίδας, περιοδικού
Ομάδα παραδοσιακών χορών
Ομάδα χορωδίας
Ομάδα ζωγραφικής
Ομάδα πειραμάτων φυσικής
Ομάδα ρομποτικής
Ομάδα «ερευνώντας τον κόσμο»
Ομάδα συζήτησης (γίνεται πρόληψη μέσα από ενημέρωση των παιδιών σε θέματα προεφηβείας – εφηβείας που τα απασχολούν) με την ψυχολόγο του σχολείου
Ομάδα Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Ομάδα Συναισθηματικής Αγωγής
Ομάδα Κυκλοφοριακής Αγωγής
Ηλεκτρονικοι Υπολογιστες
Σε έναν κόσμο που διαρκώς μεταβάλλεται, σε μία κοινωνία που καθημερινά αλλάζει, ο ρόλος της παιδείας στο μάθημα της Τεχνολογίας αποτελεί ιδιαίτερα καθοριστικό παράγοντα.
Η εκπαίδευση των παιδιών πρέπει να προσαρμοστεί στις ανάγκες του 21ου αιώνα. Το σίγουρο είναι ότι κάθε εποχή είχε και έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες στον χώρο της εκπαίδευσης και όχι μόνο. Η παγκοσμιοποίηση, η συνεχής αλματώδης ανάπτυξη των συστημάτων της πληροφορικής και επικοινωνίας και η επιλεκτικά γρήγορη τεχνολογική πρόοδος επηρεάζουν όλους τους ανθρώπους και ειδικότερα την εκπαίδευση. Είναι λοιπόν φυσικό, όλοι εμείς που ασχολούμαστε με την “παιδεία” των μαθητών μας, να πρέπει να δείξουμε τον δρόμο της ανάπτυξης ώστε να μπορούν στο μέλλον να προσαρμοστούν σε οποιαδήποτε τεχνολογική εξέλιξη.
Γι αυτό το λόγο συνεργαζόμαστε με τα Technokids εφαρμόζοντας το εκπαιδευτικό σύστημα και μοναδική μεθοδολογία (Project Based Learning) στην διδασκαλία του μαθήματος της πληροφορικής. Είναι διεθνώς αναγνωρισμένη και συνιστάται ως η καλύτερη εκπαιδευτική προσέγγιση για τη διδασκαλία της τεχνολογίας και δεξιοτήτων στους Ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Ιδρύθηκαν το 1993 στον Καναδά και στην Ελλάδα διανύουν ήδη τον 17ο χρόνο λειτουργίας με εκπαιδευτικά Κέντρα.
Το σχολείο μας διαθέτει εργαστήρι Φυσικής - Χημείας εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα μέσα για τη διενέργεια πειραμάτων, προκειμένου τα μαθήματα να διδάσκονται με τρόπο βιωματικό.
ΟΜΑΔΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Σκοπός των ομάδων ελεύθερης επιλογής είναι η γενικότερη καλλιέργεια του παιδιού σε γνωστικό και καλλιτεχνικό επίπεδο, η ανάπτυξη συνεργασίας, η γνωριμία με τους δασκάλους/ες, πέρα από την τάξη όπως επίσης είναι η καλύτερη γνωριμία του παιδιού με τον εαυτό του, καθώς εκφράζεται δημιουργικά και αναπτύσσει τις δεξιότητές του.
Ακόμη η ανάπτυξη ευρύτερου προβληματισμού, κριτικής σκέψης, και η ανάδειξη των στοιχείων επαγγελματικού προσανατολισμού και σπουδών για το μέλλον όπως και η προετοιμασία προς ώριμες επιλογές στη ζωή.
Στις ομάδες ελεύθερης επιλογής θα μπορούσε να προστεθεί, η πολύ ζωντανή διακίνηση βιβλίων από τη δανειστική μας βιβλιοθήκη. Υπάρχουν υπεύθυνοι μαθητές/τριες κατά τμήμα και η παραλαβή και επιστροφή των βιβλίων γίνεται σε ελεύθερη ώρα, κάθε Παρασκευή. Τα παιδιά ανταλλάσσοντας τα βιβλία έχουν της ευκαιρία κριτικής ανταλλαγής απόψεων, η οποία γίνεται στην τάξη με αρκετό, γόνιμο διάλογο.
Είναι γνωστό ότι τα παιδιά μας στην Α΄ Δημοτικού δανείζονται και διαβάζουν βιβλία από το 2ο εξάμηνο.
ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
Τα παιδιά των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων έχουν την ευκαιρία να παρακολουθούν ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, το οποίο είναι ενταγμένο στις εσωτερικές ομάδες επιλογής του σχολείου μας, που λειτουργούν κάθε Παρασκευή.
Η Ρομποτική είναι κλάδος της τεχνολογίας που ασχολείται με την σχεδίαση, την ανάπτυξη και την μελέτη ρομπότ.
Τα παιδιά εξοικειώνονται με τα Lego Mindstorms και μεγάλο πλήθος εναλλακτικών στοιχείων όπως Arduino, Ricaxe και όλα όσα απαιτούνται όπως αισθητήρες, μικροελεγκτές κ.α. και προσπαθούν να συνθέσουν – κατασκευάσουν ένα μικρό ρομπότ.
Έχουν την ευκαιρία μέσα από την διαδικασία αυτή να καταλάβουν τη χρήση του υπολογιστή ως προγραμματιστικό εργαλείο αλλά και τη χρήση των μηχανικών τμημάτων που χρειάζονται για την ολοκλήρωση του σχεδίου τους.
Τα παιδιά δημιουργούν ομάδες τεσσάρων ατόμων όπου έχουν ένα πακέτο με τα απαραίτητα υλικά ώστε με την καθοδήγηση του εκπαιδευτή να σχεδιάζουν, να κατασκευάζουν και να προγραμματίζουν ένα μικρό ρομπότ.
ΤΟΜΕΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΔΡΟΜΕΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Οι στόχοι του μαθήματος της φυσικής αγωγής στο σχολείο μας είναι οι μαθητές να αναπτύξουν τις κινητικές τους δεξιότητες καθώς και την ορθολογική εκτέλεση αυτών, η απόκτηση ικανοποιητικής φυσικής κατάστασης, η απόκτηση γνώσεων από το γνωστικό αντικείμενο της αθλητικής επιστήμης, συμπεριλαμβανομένων και των βασικών γνώσεων του αθλητισμού στην αρχαία Ελλάδα. Επίσης η ανάπτυξη της αυτοέκφρασης, της αυτοπεποίθησης και της κοινωνικότητας των μαθητών καθώς και της συνεργασίας, της άμιλλας και τέλος το σεβασμό της διαφορετικότητας των ατόμων.
Οι αθλητικοί επιστήμονες του σχολείου μας εκπονούν το πρόγραμμα του μαθήματος για κάθε τάξη.
Προκειμένου να υλοποιηθούν οι στόχοι και οι σκοποί του μαθήματος στο σχολείο μας, το πλαισιώνουμε με ένα πλήθος δραστηριοτήτων.
ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ
Δύο φορές την εβδομάδα οι μαθητές προπονούνται σε αθλήματα της επιλογής τους, (ποδόσφαιρο, αντισφαίριση, καλαθοσφαίριση, αεροβική, κλασσικό αθλητισμό, tae kwon do κα.) υπό την καθοδήγηση προπονητών, πτυχιούχων των ΤΕΦΑΑ. Το πρόγραμμα διαρκεί από την 1η Οκτωβρίου ως την 30η Μαΐου όπου γίνεται και η επίδειξη των ομάδων προς τους γονείς.
ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΕΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΞΟΡΜΗΣΕΙΣ
Το πρόγραμμα προσφέρει τη δυνατότητα στα παιδιά και τους φίλους τους να ανακαλύψουν το φυσικό περιβάλλον, να δράσουν και να ψυχαγωγηθούν μέσα σε αυτό.
Μερικές από τις δράσεις των εξορμήσεων είναι: ορεινή πεζοπορία, παιχνίδια υπαίθρου, ιχνηλασία, προσανατολισμός, οικοσυστήματα στη φύση, κατασκευές με φυσικά υλικά κα. Οι εξορμήσεις διεξάγονται το φθινόπωρο και την άνοιξη κάθε έτους, στα δάση και τους ορεινούς όγκους της Αττικής.
ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ
Εκδρομές που περιλαμβάνουν πρόγραμμα απασχόλησης για τα παιδιά αλλά και τους γονείς τους.
Οι προορισμοί επιλέγονται ανάλογα με την θεματολογία των εκδρομών. Το θέμα κάθε εκδρομής μπορεί να είναι πολιτιστικού, ιστορικού, ψυχαγωγικού ή αθλητικού περιεχομένου (ιστορικές τοποθεσίες, μουσεία, σημεία αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, rafting, κανόε – καγιάκ)
Οι εκδρομές με τους γονείς μας δίνουν μία σπουδαία ευκαιρία επικοινωνίας μαζί τους.
ΣΚΙ
Τους χειμερινούς μήνες πραγματοποιούνται μονοήμερες εκδρομές στον Παρνασσό ή το Μαίναλο ώστε οι μαθητές, οι φίλοι τους, και όσοι γονείς επιθυμούν, να έχουν μία πρώτη επαφή με τα χειμερινά αθλήματα. Η διδασκαλία γίνεται από καθηγητές φυσικής αγωγής με ειδικότητα στα χειμερινά αθλήματα.
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ CAMP
Το σχολείο μας με τη λήξη του σχολικού έτους διοργανώνει καλοκαιρινό camp για δυο ή τρεις εβδομάδες. Ουσιαστικά το πρόγραμμα αυτό ολοκληρώνει τον κύκλο του συνόλου των δραστηριοτήτων της χρονιάς. Οι μαθητές του σχολείου μας αλλά και οι φίλοι τους έχουν τη δυνατότητα να ασχοληθούν με πλήθος δραστηριοτήτων, αθλητικές, ψυχαγωγικές , καλλιτεχνικές και μαθησιακές.
ΑΓΓΛΙΚΑ
Τα παιδιά εξοικειώνονται με τα Αγγλικά χωρίς βιβλία μέσω της τέχνης – του παιχνιδιού και της δημιουργικής απασχόλησης.
Με αυτά τα ερεθίσματα – εφόδια και με μεγάλη έμφαση στη σωστή προφορά της ομιλίας τα νήπιά μας είναι προετοιμασμένα για την συστηματική μάθηση της γλώσσας στο Δημοτικό. Απ’ τις πρώτες κιόλας τάξεις του Νηπιαγωγείου μέχρι και την ολοκλήρωση του Δημοτικού, οι μαθητές εμπλέκονται με επικοινωνιακό και διαδραστικό τρόπο στη διαδικασία αυτή (εργασίες, προβολές, παιχνίδια κ.α.)
Πρόγραμμα έκφρασης μέσα από τις εικαστικές τέχνες (ζωγραφική, γλυπτική, χαρακτική), Θεατρική αγωγή, Κίνηση αυτοσχεδιασμός και Θεατρικό παιχνίδι
ΕΚΔΡΟΜΕΣ & ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ
Εκδρομές σε δασικές περιοχές, σε Πάρκα Δραστηριοτήτων και Επιμόρφωσης (Αττικό πάρκο- Αdventurepark, βοτανικός κήπος κ.α.)
Πυξίδα μας στα Eκπαιδευτήρια Χουρδάκη είναι η φράση που μας κληρονόμησε η αείμνηστη Μαρία Χουρδάκη της οποίας το εκπαιδευτικό σύστημα ακολουθούμε: “H σωματική υγεία πρέπει να δένει με την ψυχική ισορροπία και έτσι να διαμορφώνουν μαζί, τον επιθυμητό άνθρωπο του μέλλοντος”.
Στέλιος Γιαννέλος
Καθηγητής φυσικής αγωγής
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ & ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Έμπειροι Νηπιαγωγοί και Βρεφονηπιοκόμοι
Συνεργασία κάθε εβδομάδα με την Όλγα Νικολοπούλου, ψυχολόγο του σχολείου μας
Όλες οι βοηθοί του παιδικού σταθμού έχουν πτυχίο βρεφονηπιοκόμου
Καθαριότητα συνεχής 07:00 – 17:00 με συνεχή παρουσία προσωπικού καθαρισμού στο σχολείο
Έμπειροι οδηγοί και συνοδοί με πολυετή συνεργασία με το σχολείο μας
ΑΣΦΑΛΕΙΑ & ΦΡΟΝΤΙΔΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ
Προτεραιότητα του σχολείου μας είναι η ασφάλεια των παιδιών
Για αυτό το λόγο το σχολείο μας παρέχει...
Άμεση πρόσβαση στην Αυλή από όλες τις Αίθουσες. Ισόγειο κτίριο (απουσία σκαλιών)
Ασφάλεια περιβάλλοντος χώρου με κάμερες ασφαλείας και δυνατότητα εισόδου μόνο κατόπιν ελέγχου
Μεγάλες αίθουσες 40 – 45m², με άπλετο φυσικό φως τζαμαρίες 16τ.μ. Καθημερινός αερισμός των αιθουσών
Πλήρης πιστοποιημένη πυρασφάλεια
Kαλοριφέρ βασική θέρμανση, air condition ψύξη ή πολύ γρήγορη θέρμανση
Όλο το προσωπικό του Παιδικού Σταθμού έχει τα απαραίτητα από τον νόμο πιστοποιητικά υγείας
Συνεργασία με παιδίατρο και οδοντίατρο
Σχολική Νοσηλεύτρια
Προσωπικό πιστοποιημένο στις Πρώτες Βοήθειες (Από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό)
ΔΙΑΤΡΟΦΗ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Η Κουζίνα μας είναι πιστοποιημένη από τον ΕΦΕΤ.
Παρασκευάζει καθημερινά φρέσκο σπιτικό φαγητό και δεκατιανό-απογευματινό.
Στην κουζίνα μας δε θα βρείτε φούρνο μικροκυμάτων. Όλα τα γεύματα και τα συνοδευτικά (σαλάτα, τυρόπιτα, σπανακόπιτα κ.λ.π.) παρασκευάζονται από εμάς στο σχολείο.
Τα γεύματά μας είναι προσαρμοσμένα στην Μεσογειακή διατροφή και το μενού μας προκύπτει από συνεργασία παιδίατρου και διατροφολόγου.
Χρησιμοποιούμε μόνο φρέσκα ελληνικά προϊόντα.
Υπάρχει φίλτρο νερού στις βρύσες (παγιδεύει χλώρια, αμίαντο κ.λ.π.)
Όλο το προσωπικό του Παιδικού Σταθμού έχει τα απαραίτητα από τον νόμο πιστοποιητικά υγείας και οι εργαζόμενοι στην κουζίνα έχουν την αναγκαία πιστοποίηση από τον Ε.Φ.Ε.Τ.
Το βασικό εκπαιδευτικό ωράριό μας είναι από τις 7:30 έως τις 17:00.
Όλες οι τάξεις του Δημοτικού έχουν καθημερινά 7 ώρες διδασκαλίας – 35 ώρες την εβδομάδα.
Το σχολείο μας δίνει την δυνατότητα σε όσα παιδιά το επιθυμούν να παραμείνουν στο σχολείο μετά τη λήξη του διδακτικού προγράμματος 14:30.
Μετά την σίτιση τους τα παιδιά ξεκινούν στις 15:00 τα μεσημεριανά μαθήματα με επιλογές: Μελέτη, Αγγλικά, Μουσική, Κατασκευές κ.λ.π.
Υπάρχει δε η δυνατότητα συνδυασμού των μεσημεριανών δραστηριοτήτων.
Με το τέλος των μαθημάτων στις 17:00 τα παιδιά μας αναχωρούν με τα σχολικά αυτοκίνητα για το σπίτι τους.
Στο σχολείο μας το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας εμπλουτίζεται με τις αρχές του Παιδαγωγικού Συστήματος της Μαρίας Χουρδάκη, εντάσσοντας στη μαθησιακή διαδικασία ποικίλες δραστηριότητες. Με τον τρόπο αυτό συντίθεται ένα ολόκληρο, πολυεπίπεδο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που διέπεται από επιστημονικές και παιδαγωγικές αρχές.
Σημειώνεται ότι σε όλες τις τάξεις προσφέρονται επιπλέον διδακτικές ώρες Γλώσσας, Μαθηματικών και Αγγλικών πέρα από αυτές που προβλέπονται από το Υπουργείο Παιδείας.
Στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα συνδυάζουμε παραγωγικά το παραδοσιακό σύστημα διδασκαλίας με την ευεργετική επίδραση της χρήσης των νέων τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδρομη.
Υπάρχει η δυνατότητα για όσους γονείς το επιθυμούν η 11/μηνη παραμονή των μαθητών του δημοτικού στο σχολείο.
Τα παιδιά παραμένουν στο σχολείο από 1 Σεπτεμβρίου έως 31 Ιουλίου (Ημέρες λειτουργίας παιδικών σταθμών).
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional
Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.