ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

ΑΠΟΙ ΤΟ 1966

Το σχολείο μας, εφαρμόζει την εξατομίκευση, τον διάλογο, ενθαρρύνει την ελευθερία στην έκφραση και τη σκέψη, προωθεί τη συνεργασία και δείχνει στα παιδιά εμπράκτως ότι μπορούν να ακουστούν και να δημιουργήσουν.

Μέσα στην οικογενειακή ομάδα βρίσκουμε τις ρίζες του νέου ανθρώπου, τις ποτίζουμε με λαχτάρα, με την επιστήμη, με ευθύνη και θωρακίζουμε το αυριανό… ενήλικο άτομο με ψυχική υγεία, με δύναμη για ν’ αντιμετωπίσει θαρρετά τις δυσκολίες της ζωής με τις αναγκαίες θετικές επιλογές του.

Μαρια χουρδακη

ΕμπνεΥστρια – ΙδρΥτρια

Τα Εκπαιδευτήρια Χουρδάκη δημιουργήθηκαν το 1966 με σκοπό να εφαρμόσουν τη φιλοσοφία, τις ιδέες και τις παιδαγωγικές απόψεις της ιδρύτριάς τους Μαρίας Χουρδάκη.

Η Μαρία Χουρδάκη υπήρξε μία από τις πρώτες ψυχολόγους στην Ελλάδα. Τελείωσε την Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών, συνέχισε τις σπουδές στο κλάδο ψυχολογίας στη Γαλλία στο SORBONNE UNIVERSITY και μετά στην Ελβετία, με καθηγητή τον PIAGET.
Επιστρεφοντας στην Ελλαδα γραφει το πρωτο της βιβλιο «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ» το 1949

. Γνωστή για το έργο της στις Σχολές Γονέων, την πρόληψη και την προστασία της ψυχικής υγείας του παιδιού, αλλά και όλων των μελών της οικογένειας, για το έργο της στον επαγγελματικό προσανατολισμό, για τον αγώνα της για την κατοχύρωση του επαγγέλματος του ψυχολόγου στην Ελλάδα, που επισφραγίστηκε, μετά από πρωτοβουλία και αγώνα της, με τη δημιουργία του πρώτου αυτόνομου Πανεπιστημιακού Τμήματος Ψυχολογίας στην Ελλάδα, στη γενέτειρά της, το Ρέθυμνο, στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, στο οποίο τμήμα δίδαξε ως Καθηγήτρια για τα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας του. Λόγω υποχρεώσεων της στην Αθήνα παραιτείται και το Πανεπιστήμιο Κρήτης την ανακηρύσσει ως ΕΠΙΤΙΜΗ ΠΡΟΕΔΡΟ του τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου, καθώς και για άλλες σημαντικές πρωτοβουλίες και δράσεις με επίκεντρο  την ΕΙΡΗΝΗ, τον ΑΝΘΡΩΠΟ, την ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.

Το 1966 ύστερα από παρότρυνση των γονέων που συμμετείχαν στις Σχολές Γονέων αποφασίζει να υλοποιήσει το όραμα της για ένα Σχολείο Πρότυπο , για ένα  «αντιαυταρχικό σχολείο»  εφαρμόζοντας ένα Εκπαιδευτικό σύστημα που είχε προηγουμένως αναπτύξει στις Σχολές Γονέων ,στις ομαδικές συναντήσεις της με γονείς.  Έτσι ξεκινά το Σχολείο μας, τα «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΧΟΥΡΔΑΚΗ» ένα μικρό οικογενειακό σχολείο που πρωταρχικός του σκοπός είναι ο σεβασμός της ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ. 
Το 1966 ύστερα από παροτρυνση των γονέων που συμμετείχαν στις Σχολές Γονέων αποφασιζει να υλοποιησει το οραμα της για ένα σχολειο Προτυπο, για ένα «αντιαυταρχικο σχολείο» εφαρμοζοντας ένα εκπαιδευτικο συστημα που ειχε προηγουμενως αναπτυξει στις Σχολες Γονεων, στις ομαδικες συνσντησεις της με γονεις. Ετσι ξεκινα το σχολειο μας, τα «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΧΟΥΡΔΑΚΗ» ενα μικρο οικογενειακο σχολείου που πρωταρχικός του σκοπός είναι ο σεβασμός της ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ. ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΨΥΧΟΛΟΓΟ.

Ήταν επίσης εισηγήτρια του θεσμού του Επαγγελματικού προσανατολισμού στην Ελλάδα το 1950.

Οργανωσε και πραγματοποιησε στην Κρητη το Παγκοσμιο συνεδριο της Διεθνους Ομοσπονδιας για την Εκπαιδευση των Γονεων «F.I.E.P.».

Το 1999 έγινε Διαπανεπιστημιακό Συνέδριο στην Αθήνα προς τιμήν της.
‘Έλαβε πολλές τιμητικές διακρίσεις για το έργο της από την Ακαδημία Αθηνών το 1996, από τη «F.I.E.P.», τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, το Σύλλογο Ελλήνων Ψυχολόγων και άλλα Σωματεία  και Συλλόγους.

Ήταν επίσης εισηγήτρια του θεσμού του Επαγγελματικού Προσανατολισμού στην Ελλάδα το 1950.

Οργάνωσε και πραγματοποίησε στην Κρήτη  το Παγκόσμιο συνέδριο της Διεθνούς Ομοσπονδίας για την Εκπαίδευση των Γονέων «F.I.E.P.». Το 1999 έγινε Διαπανεπιστημιακό Συνέδριο στην Αθήνα προς τιμήν της.
Έχει γράψει πάνω από 30 βιβλία. Φέρνοντας τον επαγγελματικό προσανατολισμό ως θεσμό στην Ελλάδα γράφει το πρώτο της βιβλίο «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ» (1950) και ακολουθούν τα υπόλοιπα, με τελευταίο την «ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ» (5η έκδοση 2002).

Κύριο Συγγραφικό έργο:
  • «Επαγγελματικός Προσανατολισμός» 1950 (το πρώτο βιβλίο που γράφτηκε για τον επαγγελματικό προσανατολισμό στην Ελλάδα)
  • «Δείκτης Νοημοσύνης και περιβάλλον» 1962
  • «Οικογενειακή Ψυχολογία» 1978 – 2002 (5 εκδόσεις)
  • «Ναρκωτικά – Πρωτογενής τομέας. Hourd Ενιαίο Σύστημα Πρόληψης ναρκωτικών» 1992
  • «Θέματα Προετοιμασίας Για Γάμο – Συμβίωση και Σχέσεις στην Οικογένεια» 1989
  • «Εκπαίδευση για την Ειρήνη» 1989
  • κ.α.

Η Ιστορiα μας

Τα Εκπαιδευτήρια Χουρδάκη δημιουργήθηκαν το 1966 με σκοπό να εφαρμόσουν τη φιλοσοφία, τις ιδέες και τις παιδαγωγικές απόψεις της ιδρύτριάς τους Μαρίας Χουρδάκη. Η Μαρία Χουρδάκη υπήρξε μία από τις πρώτες ψυχολόγους στην Ελλάδα.

Σημαντική επιστήμονας και εξέχουσα προσωπικότητα, γνωστή για το έργο της στις Σχολές Γονέων, την πρόληψη και την προστασία της ψυχικής υγείας του παιδιού, αλλά και όλων των μελών της οικογένειας, για το έργο της στον επαγγελματικό προσανατολισμό, για τον αγώνα της για την κατοχύρωση του επαγγέλματος του ψυχολόγου στην Ελλάδα, που επισφραγίστηκε με τη δημιουργία του πρώτου αυτόνομου Τμήματος Ψυχολογίας στη γενέτειρά της, το Ρέθυμνο, καθώς και για άλλες σημαντικές πρωτοβουλίες και δράσεις, αποφασίζει να πρωτοστατήσει στην υλοποίηση του οράματός της για ένα σχολείο πρότυπο,  εφαρμόζοντας ένα εκπαιδευτικό σύστημα που προηγουμένως είχε αναπτύξει στις Σχολές Γονέων, στις ομαδικές συναντήσεις της με γονείς.

Ανταποκρινόμενη στα αιτήματα των καιρών για μια ανανεωτική οπτική στην εκπαίδευση, που θα ερχόταν σε αντιπαράθεση με την κρατούσα αντίληψη ενός αυταρχικού τρόπου διαπαιδαγώγησης, δημιουργεί ένα «αντιαυταρχικό σχολείο», σύμφωνα με τις δικές της παιδαγωγικές αρχές.

Οι αρχές αυτές διαπνέονταν από τον σεβασμό και την αναγνώριση του κάθε παιδιού ως ξεχωριστής και αυτόνομης προσωπικότητας, ως προσωπικότητας που χρειάζεται να ακουστεί και να βοηθηθεί κατάλληλα για να αναπτύξει το δικό της δυναμικό. Με θεμελιώδη αρχή ότι τα παιδιά χρειάζονται τους παιδαγωγούς και τους γονείς δίπλα τους ως συμμάχους και αρωγούς και όχι ως φορείς που θα επιβάλλουν την ισχύ και την εξουσία τους και θα απαιτούν από αυτά τυφλή υπακοή, ξεκίνησε να υλοποιεί το όραμά της.Το σχολείο εφάρμοσε την εξατομίκευση, τον διάλογο, ενθάρρυνε την ελευθερία στην έκφραση και τη σκέψη, προώθησε τη συνεργασία και έδειξε στα παιδιά εμπράκτως ότι μπορούν να ακουστούν και να δημιουργήσουν. Κατήργησε δυσλειτουργικά στερεότυπα του τότε εκπαιδευτικού συστήματος και ενίσχυσε εξωσχολικές δραστηριότητες, που αποτέλεσαν τη γέφυρα του σχολείου με τα δεδομένα και τις συνθήκες της πραγματικής ζωής.

Η συνεργασία με τους γονείς, και μέσα από τις ομάδες των Σχολών Γονέων αλλά και γενικότερα, υπήρξε καθοριστική. Το σύστημα της Μαρίας Χουρδάκη, πρωτοποριακό, δημιουργικό,  ιδιαίτερο, μοναδικό, ενέπνευσε πολλούς και βρήκε πολλούς μιμητές. Καταξιώθηκε διεθνώς ως σύστημα πρόληψης και πήρε την ονομασία Hourd System.

Η φιλοσοφια μας

Με θεμελιώδη αρχή τον σεβασμό και την αναγνώριση του κάθε παιδιού ως ξεχωριστής και αυτόνομης προσωπικότητας, ως προσωπικότητας που χρειάζεται να ακουστεί και να βοηθηθεί κατάλληλα για να αναπτύξει το δικό της δυναμικό, με γνώση ότι τα παιδιά χρειάζονται τους παιδαγωγούς και τους γονείς δίπλα τους, ως συμμάχους και αρωγούς και όχι ως φορείς που θα επιβάλλουν την ισχύ και την εξουσία τους. Το σχολείο μας, εφαρμόζει την εξατομίκευση, τον διάλογο, ενθαρρύνει την ελευθερία στην έκφραση και τη σκέψη, προωθεί τη συνεργασία και δείχνει στα παιδιά εμπράκτως ότι μπορούν να ακουστούν και να δημιουργήσουν.

Το πρότυπο αγωγής και διαπαιδαγώγησης βασίζεται αφενός στους κανόνες και την εφαρμογή της οριοθέτησης και αφετέρου στην έκφραση και τη διαχείριση των συναισθημάτων παιδιών και ενηλίκων. Η αγάπη και η φροντίδα για το παιδί και τις ειδικές αναπτυξιακές του ανάγκες συμβαδίζει αρμονικά με την παροχή ενός πλαισίου ασφάλειας και σταθερότητας.

Ο δημοκρατικός τρόπος αγωγής του παιδιού που εφαρμόζουν έχει τεκμηριωθεί ως το πιο πρόσφορο πρότυπο διαμόρφωσης υγιών προσωπικοτήτων. Το δημοκρατικό πρότυπο αγωγής και διαπαιδαγώγησης βασίζεται αφενός στους κανόνες και την εφαρμογή της οριοθέτησης και αφετέρου στην έκφραση και τη διαχείριση των συναισθημάτων παιδιών και ενηλίκων. Η αγάπη και η φροντίδα για το παιδί και τις ειδικές αναπτυξιακές του ανάγκες συμβαδίζει αρμονικά με την παροχή ενός πλαισίου ασφάλειας και σταθερότητας.

Οι δημοκρατικοί άξονες, που διαποτίζονται από ένα στιβαρό σύστημα αξιών και διαπνέονται από τις αναγκαίες αρχές της συναισθηματικής αγωγής, αποτελούν τις κύριες συνιστώσες της σημερινής φιλοσοφίας και δράσης μας, της σύγχρονης ταυτότητας του σχολείου μας. Είναι οι άξονες που καθορίζουν την πορεία του μέσα στα χρόνια και ανοίγουν δρόμο στο μέλλον.

Δεκάλογος Πρόληψης για τους γονείς από τη Μαρία Χουρδάκη
Δεκαλογος Προληψης για τους γονεις από τη Μαρια Χουρδακη

ποιοι ειμαστε

Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ

Παύλος Χουρδάκης

Γενικός Διευθυντής

Μαρία Σολωμάκου

Υποδιευθύντρια

Όλγα Νικολοπούλου

Ψυχολόγος

Μαρία Σαμόλη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικού Προγράμματος

Χριστίνα Καρακώστα

Διευθύντρια Δημοτικού

Έλενα Ηλιάδη

Υπευθυνη Ξενόγλωσσων τμημάτων

Χαρά Γρίβα

Διευθύντρια Νηπιαγωγείου

Τατιάνα Σταθακάρου

Υπεύθυνη Διαφήμισης

ΤΑ τμηματα ΜΑΣ

image

1ο Επίπεδο

ΠαιδικΟς σταθμΟς

image

2ο Επίπεδο

ΝηπιαγωγεΙο

image

3ο Επίπεδο

ΔημοτικΟ

image

Γονείς

Σχολη γονεων

To top