Σκοπός των ομάδων ελεύθερης επιλογής είναι η γενικότερη καλλιέργεια του παιδιού σε γνωστικό και καλλιτεχνικό επίπεδο, η ανάπτυξη συνεργασίας και η γνωριμία με τους δασκάλους/ες, πέρα από την τάξη. Σκοπός μας ακόμη είναι η καλύτερη γνωριμία του παιδιού με τον εαυτό του, καθώς εκφράζεται δημιουργικά και αναπτύσσει τις δεξιότητές του. Ακόμη η ανάπτυξη ευρύτερου προβληματισμού, κριτικής σκέψης, και η ανάδειξη των στοιχείων επαγγελματικού προσανατολισμού και σπουδών για το μέλλον. Είναι ακόμη η προετοιμασία προς ώριμες επιλογές στη ζωή. Στις ομάδες ελεύθερης επιλογής θα μπορούσε να προστεθεί, η πολύ ζωντανή διακίνηση βιβλίων από τη δανειστική μας βιβλιοθήκη. Υπάρχουν υπεύθυνοι μαθητές/τριες κατά τμήμα και η παραλαβή και επιστροφή των βιβλίων γίνεται σε ελεύθερη ώρα, κάθε Παρασκευή. Τα παιδιά ανταλλάσσοντας τα βιβλία έχουν της ευκαιρία κριτικής ανταλλαγής απόψεων. Γίνεται στην τάξη όταν υπάρχει χρόνος με αρκετό, γόνιμο διάλογο. Είναι γνωστό ότι τα παιδιά μας στην Α΄ Δημοτικού δανείζονται και διαβάζουν βιβλία από το 2ο εξάμηνο.
ΟΜΑΔΕΣ
- Ακούω μουσική και εκφράζομαι ζωγραφίζοντας
- Θεατρικό παιχνίδι
- Κατασκευή με διάφορα υλικά σχεδιασμού – ζωγραφικής
- Δραματοποιήσεις λογοτεχνικών παιδικών κειμένων
- Κατασκευές με διάφορα υλικά, δημιουργική πρωτοβουλία (μεγάλες τάξεις)
- Ομάδα θεάτρου
- Ομάδα «μικροί δημοσιογράφοι», εκδόσεις εφημερίδας, περιοδικού
- Ομάδα παραδοσιακών χορών
- Ομάδα χορωδίας
- Ομάδα ζωγραφικής
- Ομάδα πειραμάτων φυσικής
- Ομάδα «ερευνώντας τον κόσμο»
- Ομάδα συζήτησης (γίνεται πρόληψη μέσα από ενημέρωση των παιδιών σε θέματα προεφηβείας – εφηβείας που τα απασχολούν) με την ψυχολόγο του σχολείου
- Ομάδα Επαγγελματικού Προσανατολισμού
- Ομάδα Συναισθηματικής Αγωγής
- Ομάδα Κυκλοφοριακής Αγωγής
Τα παιδιά των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων έχουν την ευκαιρία να παρακολουθούν ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, το οποίο είναι ενταγμένο στις εσωτερικές ομάδες επιλογής του σχολείου μας, που λειτουργούν κάθε Παρασκευή.
Η Ρομποτική είναι κλάδος της τεχνολογίας που ασχολείται με την σχεδίαση, την ανάπτυξη και την μελέτη ρομπότ.
Τα παιδιά εξοικειώνονται με τα Lego Mindstorms και μεγάλο πλήθος εναλλακιτκών στοιχείων όπως Arduino, Ricaxe και όλα όσα απαιτούνται όπως αισθητήρες, μικροελεγκτές κ.α. και προσπαθούν να συνθέσουν – κατασκευάσουν ένα μικρό ρομπότ. Έχουν την ευκαιρία μέσα από την διαδικασία αυτή να καταλάβουν τη χρήση του υπολογιστή ως προγραμματιστικό εργαλείο καλλά και τη χρήση των μηχανικών τμημάτων που χρειάζονται για την ολοκλήρωση του σχεδίου τους.
Τα παιδιά δημιουργούν ομάδες τεσσάρων ατόμων όπου έχουν ένα πακέτο με τα απαραίτητα υλικά ώστε με την καθοδήγηση του εκπαιδευτή να σχεδιάζουν, να κατασκευάζουν και να προγραμματίζουν ένα μικρό ρομπότ.